onsdag den 12. februar 2014

Måder at opfordre til mord på

Tal i en bankohal
Før jul samlede vi begge en gang omgangssyge op. Kæresten var så syg at han selv fandt ud af at han skulle til valgtæge om søndagen. Fint for det, vi tog til vagtlæge og han fik en recept.
Apoteket har dog kun åbent 2 timer lørdag og søndag aften, og vi var inde i byen et par timer forinden. "Kan vi ikke køre op til min mor og få noget varm kakao?" Jo, det kunne vi da godt, men hun var jo til banko i fælleshuset hver anden søndag. Så jeg blev sendt ind i løvens hule efter svigermors nøgler.
Med mine aller forsigtigste bevægelser åbnede jeg døren ind til bankolokalet og fandt svigermor siddende næsten først for. Og så stille, at drt knap kunne høres, spurgte jeg hende om jeg måtte låne hendes nøgler så vi kunne gå over og lave kakao. Det skulle jeg aldrig have gjort! Sikken utilfredshed de to døve koner på den anden side af bordet, kunne stable på benene. "Det er ikke til at høre noget når I snakker sådan!" "Hvad sagde han?" "Var det 15?" "SSSYHH!" Havde de været bare en smule mere mobile, havde jeg ikke været her i dag.

Stik de andre i klassen
Vi får jo ført fravær på skolen. Det sker for hver enkelt time. I går var Elevplan, hvor det foregår, nede, så læreren spurgte om vi manglede andre end A, L og E. S har ikke hørt det hele og råber op om læreren har husket E. Det har hun og spørger om der er flere. Jeg spørger ud i klassen om vi skal til at stikke hinanden, og den eneste, der siger noget, er C, som siger "Jah." efter at have fået bekræftet det, siger jeg at vi mangler J og K.
"Dt gjorde du bare ikke, det der!" lød det fra flere steder i klassen. Ingen andre havee hørt Cs ja.

Foreslå at rykke timerne
I morgen skal vi have jobsøgning i 3-4. lektion og EØ i 5-6. lektion. Min bus er inde kl. 7:35 eller 10:27, så enten skal jeg møde ind til første lektion eller også skal jeg komme en halv time for sent.
Det viser sig så i dag at vores EØ-lærer ikke har skema de første to timer i morgen. "Så har jeg et forslag." "NEJ!" lød det fra hele klassen. De her forkælede unger synes åbenbart det er meget federe at sove længe end at have fri til middag.
Men det er selvfølgelig de samme, der synes det er for dårligt at vi får lektier for, hvis de tager mere end en halv time at lave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar