lørdag den 12. januar 2013

Flyt til Frederikshavn

Hver gang jeg opdager noget nyt i både byen og kommunen, Frederikshavn, så er det noget godt. Her er et lille udpluk:

Akutpakken
Jeg har været ledig i snart to år og søgt job og været i aktivering og været i aktivering og så også lige været i aktivering. Tiderne ser jo ud som de gør, så det er der ikke så meget at gøre ved for den enkelte ledige. Eller man kunne flytte til Frederikshavn.
Fra jeg flyttede herop til jeg kom til akut-samtale på jobcentret gik der 1-2 uger. Derefter gik der én dag før Steffen begyndte at ringe dagligt. "Vil du arbejde her?" "Vil du arbejde der?" "Kan du være til samtale kl 14 i dag?" Så tog jeg til samtale og kom videre til anden samtale, hvor jeg var den eneste, der mødte op.
Selvom man ikke går under akutpakken, er de stadig kompetente og interesseret i at man kommer i varigt arbejde. Men jeg synes stadig, det er fedt, at kommunen benytter sig af mulighederne i akutpakken.

Biblioteket
"Har do en sms?", var det første spørgsmål, de stillede mig. Dagen før mine bøger eller andre materialer skal afleveres, får jeg en sms med besked om det. Og hvis ikke jeg lige synes, jeg kan nå det inden kl. 16, så lukker man sig da bare ind med sygesikringsbeviset. Når man ellers lige har fundet den officielle indgang ... Og så kan man ellers låne og aflevere som normalt.
Når man så er der i åbningstiden, så er det noget rart personale, der altid vil hjælpe.